اخبار سرگرمیدنیای خودرو

نیسان ترا ۲۰۲۴ قیمت و مشخصات شاسی بلند مانیان خودرو

ابعاد بزرگ و ارتفاع بالا، تمایز نیسان ترا نسبت به دیگر خودروهای صفر کیلومتر ایران را نشان می‌دهد. این محصول توسط مانیان خودرو (زیرمجموعه پرشیا خودرو) در ایران مونتاژ و عرضه شود.

 

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

خودروهای نیسان مونتاژ چین برای ورود به ایران آماده می‌شوند؛ چراکه انتقال پول از کشورمان به دیگر نقاط جهان، خصوصا ژاپن، مشکلات فراوان دارد. از سویی دیگر، مدل‌های نیسان ساخت ژاپن، مثل شاسی بلند‌ پاترول و کوپه نیسان Z، شرایط قیمتی مناسب برای بازار ایران را فراهم نمی‌کنند. تولید نیسان در چین، سالانه ۱/۵ میلیون دستگاه، توسط کارخانه‌های مشترک با دانگ‌فنگ است.

بیشتر بخوانید:

↵نیسان قشقایی ؛ قیمت و مشخصات شاسی بلند وارداتی
↵نیسان کیکس ۲۰۲۳؛ قیمت و مشخصات شاسی بلند کوچک در ایران
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

شرکت نیسان سال ۱۹۳۳ تاسیس شد. این برند برای مردم ایران و بسیاری دیگر کشورهای دنیا با تولید انواع خودروهای وانت و شاسی‌بلند شهرت دارد. چند دهه مونتاژ و فروش پاترول، رونیز و پیکاپ (سرانزا)، نیسان را برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی مدل‌های دو دیفرانیسل در ایران، محبوب کرد. حالا شاسی بلند پهن‌پیکر ترا برای ورود به کشور ما آماده می‌شود که از جهات گوناگون، جالب توجه است.

نیسان ترا وارداتی مانیان خودرو مونتاژ ایران نمای سقف

ترا سال ۲۰۱۸ تا کنون در تایلند و چین تولید می‌شود. این خودرو، طبیعتا مناسب بازار امریکا نیست و مخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته شامل مناطق مختلف آسیا و امریکای جنوبی طراحی شده است. از نظر فنی، ترا نسخه‌ی خانوادگی و اتاق‌دار از وانت پیکاپ ناوارا محسوب می‌شود. این شاسی‌بلند مشابه بسیاری دیگر محصولات وارداتی نیسان برای بازار ایران، ساخت چین خواهد بود؛ اما توسط شرکت مانیان خودرو عرضه خواهد شد.

طراحی بدنه و نمای بیرونی نیسان ترا وارداتی

نمای کلی خودرو از سال ۲۰۱۸ تاکنون، تغییر خاصی نداشته است و به همین دلیل، حس یک شاسی‌بلند کلاسیک ژاپنی را تداعی می‌کند. مهم‌شکن‌های کوچک و دایره‌ای، دیگر عواملی هستند که ظاهر شاسی بلند نیسان را قدیمی جلوه می‌دهند.

نیسان ترا وارداتی مانیان خودرو مونتاژ ایران نمای اصلی

مدل‌های سفارشی ترا جلوپنجره‌ی کروم و سپر تمام فلزی دارند اما برای نسخه‌های استاندارد، ادوات سیاه پلاستیکی بین چراغ‌ها و پایین بدنه، ارایه می‌شود. در مجموع بدنه‌ی ترا چندان وابسته به قطعات ارزان‌قیمت نیست و سعی می‌کند کمی حس لوکس فراهم کند. خطوط و حجم‌دهی بدنه در سپر و کاپوت جلو نیز، ساده هستند.

نیسان ترا وارداتی مانیان خودرو مونتاژ ایران نمای جانبی

در نمای جانبی، حالت خاص گلگیرها و برآمدگی پایین بدنه، ابهت خودرو را تقویت می‌کند. ترا یک شاسی‌بلند نسبتا بزرگ محسوب می‌شود و حالت مکعبی خود را با سقف صاف نشان می‌دهد. دیگر نکته‌ی جالب برای این خودرو، دستگیره‌های کروم براق و عدم استفاده از ادوات پلاستیک سیاه در قاب گلگیرها و رکاب است. رینگ‌های اسپورت آلومینیوم ۱۸ اینچ با تایرهای پهن ۲۵۵ میلی‌متر برای نیسان ترا ارایه می‌شود.

نیسان ترا وارداتی مانیان خودرو مونتاژ ایران نمای پشت

چراغ‌های عقب، بزرگ و دو رنگ هستند. زهوار کروم حس لوکس در نمای عقب را تقویت می‌کند اما دیگر اجزا، شامل حجم‌دهی بدنه و سپر پلاستیکی، ارزش لوکس شاسی بلند نیسان را کاهش می‌دهند. حجم‌دهی بدنه، برای بال عقب و محل نصب پلاک، جالب توجه است و البته پیچیدگی خاصی ندارد. در مجموع، افرادی که شاسی‌بلندهای پهن پیکر و باوقار را دوست داشته باشند، قطعا جذب نیسان ترا خواهند شد.

طول ۴,۹۰۰ و عرض ۱,۸۵۰ و ارتفاع ۱,۸۳۵ میلی‌متر با فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر برای نیسان ترا وجود دارد. با این ابعاد، اندازه‌ای بسیار نزدیک به تویوتا لندکروزر و البته بزرگ‌تر از پرادو فراهم می‌شود.

طراحی داخلی و نمای کابین نیسان ترا وارداتی

پلاستیک خشک وسط داشبورد، حس یک خودروی قدیمی و نه‌چندان لوکس را به ترا می‌دهد. این مورد، همراه با کلیدهای پرتعداد و دسته‌دنده‌ی بزرگ، کاملا توی ذوق می‌زند. اگر مدل وارداتی با فرمان ساده و ترمزدستی اهرمی وارد شود، تفاوت چشمگیر نیسان ترا با نیسان پت فایندر ۲۰۲۴ و لندکروزر مدرن، واضح حواهد بود.

نیسان ترا وارداتی مانیان خودرو مونتاژ ایران نمای داخلی

در غالب بازارها، نیسان ترا مجهز به نمایشگر لمسی ۹ اینچ و پنل پشت فرمان تخت فاقد نمایشگر تمام رنگی ارایه می‌شود. حاشیه‌ی کنسول، فرمان و مانیتور اصلی، تزئینات نقره‌ای رنگ استفاده شده است تا سادگی کابین، کمتر شود. این ترفند، داخل تودری‌ها نیز دیده می‌شود.

صندلی‌های بزرگ و تمام چرم نیسان ترا، بسیار راحت و مناسب سفرهای بلند مدت هستند. این خودرو، اساسا یک شاسی‌بلند سه ردیف صندلی است که برای افراد با قد متوسط، مثل کودکان و نوجوانان، قابلیت استفاده دارد. ظرفیت صندوق، هنگامی که دو ردیف صندلی استفاده شوند، بیش از ۱۰۰۰ لیتر است.

پیشرانه و تجهیزات فنی نیسان ترا وارداتی

موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی برای شاسی بلند نیسان، ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل، ۱۹۳۴ کیلوگرم وزن دارد؛ اما در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ارایه می‌دهد.

نیسان ترا وارداتی مانیان خودرو مونتاژ ایران نمای چراغ

ظاهرا قرار است مانیان خودرو (زیرمجموعه پرشیا خودرو)، مونتاژکننده‌ی نیسان ترا در ایران باشد و این شاسی بلند را با پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ میتسوبیشی عرضه کند. قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر، احتمالا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم خواهد کرد. همچنین گیربکس ۸ سرعته ZF آلمان برای نیسان ترا مونتاژ ایران، وجود خواهد داشت.

براساس اطلاعات غیررسمی، مانیان خودرو برای نیسان ترا، صندلی چرم با تنظیمات برقی راننده و شاگرد، مانیتور بزرگ ۱۰ اینچ، تهویه مطبوع اتوماتیک، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، ترمز ضد قفل با کنترل پایداری و کشش، سیستم حفظ خودرو در شیب، حسگر برخورد جلو و عقب، فناوری هشدار رانندگی بین خطوط و رادار نقطه کور ارایه می‌دهد.

در بازار جهانی، نیسان ترا با پیشرانه‌های دیزل هم تولید می‌شود که طبیعتا مناسب کار با گازوئیل ایران نیستند و وارد کشومان نخواهند شد. فناوری هیبرید یا موتورهای V6  نیز برای این خودرو عرضه نمی‌شود.

قیمت نیسان ترا در بازار جهانی و ایران

مدل ۲/۵ لیتر دنده اتوماتیک دو دیفرانیسل در چین به قیمت ۲۷ تا ۳۰ هزار دلار فروخته می‌شود که باتوجه به ابعاد نیسان ترا و توانایی فنی، چندان گران نیست. این شرایط قیمت، احتمالا برای مدل ۲ لیتر توربوشارژ مونتاژ مانیان خودرو نیز وجود خواهد داشت. اگر نرخ دلار ۶۰ هزار تومان و هزینه‌های جانبی مخصوص خودروهای خارجی در ایران را محاسبه کنیم، حدود قیمت نیسان ترا برای مشتری ایرانی، احتمالا ۳/۳ تا ۳/۵ میلیارد تومان خواهد بود.

هم‌اکنون برای تویوتا لندکروزر ۲۰۱۳ با کارکرد نزدیک به صد هزار کیلومتر، حدود قیمت ۱۵ میلیارد تومان تعیین شده است. تویوتا پرادو با شرایط مشابه نیز، ۱۰ میلیارد تومان هزینه خرید دارد.

 

منبع پدال

Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا