اخبار سرگرمیدنیای خودرو

فورد هات رود با پیشرانه ۱۸.۶ لیتری V16، هیولایی روی چرخ

این هیولا با استفاده از شاسی کامیون فورد ۹۰۰۰، اکسل‌های اسکانیا، سقف سیتروئن ترکشن آوانت و پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر دیترویت دیزل با ۸۷۵ اسب بخار قدرت ساخته شده است. این خودرو با نام “فورد بیگ هات رود ۱۹۳۴”، توسط مارتین کویست و فرانس ون تاتنهوو طراحی و ساخته شده است.

در آمریکا، خودروهای هات رود وحشی و منحصربه‌فرد زیادی ساخته می‌شود، اما این خودرو با پیشرانهٔ V16 توئین توربوی دیزلی، یک هیولای واقعی است.

این هیولا با نیروگاه ۱۸.۶ لیتری V16 توئین توربو از سری ۷۱ دیترویت دیزل بهره‌مند است که به یک گیربکس اتوماتیک آلیسون ۷۵۰ متصل شده است. این موتور از چسباندن دو پیشرانهٔ V8 به هم ساخته شده است.

فورد بیگ هات رود

سری ۷۱ حتی در نسخهٔ V24 هم ساخته شد. این نیروگاه‌های عظیم به گشتاور و صدایی باورنکردنی شهرت دارند که غرشی شبیه رعدوبرق ایجاد می‌کند. موتور سری ۷۱ دیترویت دیزل که در سال ۱۹۵۷ برای استفاده در کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و تانک‌ها معرفی شد، یک موتور دو زمانه بسیار ساده است و به همین دلیل قابلیت اعتماد بالایی دارد.

قدرت خیره‌کنندهٔ ۸۷۵ اسب بخار

این پیشرانه با قدرت‌های مختلفی از ۶۳۵ تا بیش از ۸۰۰ اسب بخار ارائه می‌شد. نمونهٔ توئین توربویی که در اینجا می‌بینیم قدرت خیره‌کنندهٔ ۸۷۵ اسب بخار را در ۲,۲۵۰ rpm تولید می‌کند. این موتور دو زمانه همچنین صدایی فراموش‌نشدنی را برای کسانی که از نزدیک شاهد هستند فراهم می‌کند.

فورد بیگ هات رود

پشت این پیشرانهٔ قدرتمند گیربکس HT750 DRD آلیسون نصب شده که متعلق به یک کامیون TFT بوده و انتقال نیروی مستحکم و قابل‌اطمینان را فراهم می‌کند. گیربکس‌های آلیسون معیاری برای انجام کارهای سخت محسوب می‌شوند و در پیکاپ‌های سنگینی مثل شورلت سیلورادو HD هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیستم تعلیق جلو توسط فرانس و مارتین

شاسی و فرمان این هات رود ۱۶ سیلندر از یک کامیون فورد ۹۰۰۰ گرفته شده و محورها متعلق به اسکانیا هستند. برای مهار کردن این هیولا، ترمزهای دیسکی قدرتمندی تدارک دیده شده‌اند، در حالی‌که سیستم تعلیق جلو به‌صورت اختصاصی توسط فرانس و مارتین ساخته شده است.

بدنه این خودرو تقریباً به‌طور کامل به‌صورت اختصاصی ساخته شده است، به‌جز سقف که از یک سیتروئن ترکشن آوانت الهام گرفته شده است. تغییرات گسترده‌ای روی سقف صورت گرفته تا با بدنه به‌طور هماهنگ ظاهر شود. جزئیات دقیق در طراحی جلوپنجرهٔ اختصاصی و کلیت بدنه نشان‌دهنده دقت بالای سازندگان است. این هات رود جذاب و هیجان‌انگیز در حال حاضر در موزهٔ تکنیک در آلمان برای تماشای عموم به نمایش گذاشته شده است.

منبع پدال

Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا