اخبار سرگرمیدنیای خودرو

درگ هیجان‌انگیز دوج چلنجر سوپر استوک با بی‌ام‌و M3 و حضور اسمارت برابوس

آیا دوج چلنجر سوپر استوک که با ۸۰۷ اسب بخار قدرت روی درگ تمرکز دارد در ۴۰۰ متر حریف ب‌ام‌و M3 تورینگ خواهد شد؟

دوج بیش از سه سال پیش، نسخهٔ جدیدی از چلنجر را با نام سوپر استوک معرفی کرد. این نسخه‌ای مخصوص درگ با ویژگی‌هایی مثل لاستیک‌های چسبندهٔ رادیال، تنظیم منحصربه‌فرد کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم رزرو گشتاور است که در اصل همتای ضعیف‌تر و در دسترس‌تر مدل تولید محدود دیمن محسوب می‌شود. زیر کاپوت سوپر استوک همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که با ۸۰۷ اسب بخار قدرت (۸۲۰ اسب بخار به واحد PS یا متریک)، تنها ۱۰ اسب بخار از هلکت ردآی قوی‌تر است. دوج تایم درگ این مدل را ۱۰.۵ ثانیه اعلام کرده است.

درگ هیجان‌انگیز دوج چلنجر سوپر استوک با بی‌ام‌و M3 و حضور اسمارت برابوس - تازالار

حال برای اینکه ببینیم سوپر استوک چقدر در ۴۰۰ متر سریع و توانمند است، کارواو آن را در برابر رقیبی بسیار سریع از آلمان بنام ب‌ام‌و M3 تورینگ قرار داده است. این ماشین به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز است که با ۵۱۰ اسب بخار قدرت، بسیار از رقیب آمریکایی ضعیف‌تر است اما از سوی دیگر، وزن کمتری داشته و مهم‌تر از آن، به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که در لانچ اولیه بسیار مفید خواهد بود. در این رقابت، کراس‌اوور الکتریکی اسمارت برابوس هم حضور دارد که هرچند هیچ سنخیتی با دو خودروی دیگر نخواهد داشت ولی می‌تواند درگ را جذاب‌تر کند. این کراس‌اوور کوچک به دو موتور الکتریکی با ۴۲۸ اسب بخار قدرت مجهز است.

درگ هیجان‌انگیز دوج چلنجر سوپر استوک با بی‌ام‌و M3 و حضور اسمارت برابوس - تازالار

در ابتدا برای مسابقه ب‌ام‌و در حالت محرک عقب قرار می‌گیرد تا برتری چهارچرخ محرک آن از بین رفته و با دوج هماهنگ شود. در درگ اول، چلنجر که ابتدا عقب می‌افتد، نهایتاً با اختلافی بسیار جزئی نسبت به اسمارت پیروز می‌شود و M3 که لانچ خوبی ندارد، آخر از همه به خط پایان می‌رسد. در دو درگ بعدی اما لانچ ب‌ام‌و بسیار بهتر شده و حالا با اختلافی جزئی دو رقیب خود را مغلوب می‌کند. در درگ چهارم وقتی استیشن آلمانی در حالت چهارچرخ محرک قرار می‌گیرد، بسیار سریع‌تر شده و حالا چلنجر حتی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. M3 که در حالت محرک عقب زمان ۱۱.۹ ثانیه را در ۴۰۰ متر ثبت کرده بود، حالا پس از ۱۱.۳ ثانیه به خط پایان می‌رسد درحالی‌که سوپر استوک و اسمارت این کار را در ۱۲.۱ ثانیه انجام می‌دهند.

درگ هیجان‌انگیز دوج چلنجر سوپر استوک با بی‌ام‌و M3 و حضور اسمارت برابوس - تازالار

سپس نوبت به مسابقات رولینگ می‌رسد و دوج که حالا با مشکل لانچ ضعیف درگیر نیست، در تمام مسابقه‌ها پیروز می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم کمکی به M3 نمی‌کند. در آخر هم آزمایش ترمز را داریم که نتیجهٔ عجیبی دارد زیرا چلنجر با وجودی که سنگین‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید اما زودتر از همه متوقف می‌شود.

مشخصات فنی

چلنجر سوپر استوک

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

اسمارت برابوس

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۳ لیتری I6 توئین توربو الکتریکی دو موتوره
قدرت ۸۲۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۴۲۸ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۵۸۴ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۱۴ کیلوگرم ۱۸۶۵ کیلوگرم ۱۹۰۰ کیلوگرم
قیمت ۱۱۹,۹۵۰ پوند ۸۶,۵۷۰ پوند ۴۳,۴۵۰ پوند

 

منبع پدال

Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا