اخبار سرگرمیدنیای خودرو

گردهمایی مرسدس بنز SLR مک لارن به مناسبت ۲۰ سالگی این خودرو

یکی از خاص‌ترین و گران‌ترین گردهمایی‌های مدل‌های بنز در مقر مک‌لارن توسط کلوپ مالکان SLR برگزار شد.

مرسدس‌بنز SLR مک‌لارن یک سوپراسپرت بسیار خاص به شمار می‌رود که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ توسط مرسدس‌بنز تولید می‌شد. طرح ساخت این کوپه دوست‌داشتنی زمانی ریخته شد که لوکس-اسپرت‌ساز آلمانی مالکیت ۴۰ درصد سهام مک‌لارن را اختیار داشت. SLR مخفف «Sport Leicht Rennsport» به معنای اسپرت، سبک و مسابقه‌ای است. این خودرو در سه مدل کوپه، رودستر و اسپیدستر با تیراژ محدود به دست مشتریان متمول رسید.

گردهمایی مرسدس بنز SLR مک لارن به مناسبت 20 سالگی این خودرو - تازالار

حال با گذر ۲۰ سال از نخستین‌باری که SLR روانه خیابان‌ها شد، مالکان مدل‌های گوناگون آن در یک رویداد بسیار خاص در مقر خودروسازی مک‌لارن گرد هم آمده‌اند تا بار دیگر زیبایی و اصالت خودروهایشان را جشن بگیرند. همان‌طور که از تصاویر پیدا است، ۲۲ عضو کلوپ خودرویی «SLR» با مدل‌هایی چون SLR استرلینگ ماس، SLR MSO، SLR HDK و SLR 722 GT پروتوتایپ در این رویداد شرکت کرده‌اند. این اعضای پیشتر خودروهایشان را در فستیوال سرعت گودوود هم به نمایش گذاشته بودند. برای آشنایی بیشتر با گودوود مطلب «برترین گردهمایی‌های خودرویی جهان کدامند؟» را مطالعه کنید.

گردهمایی مرسدس بنز SLR مک لارن به مناسبت 20 سالگی این خودرو - تازالار

مرسدس‌بنز SLR مک‌لارن از یک موتور ۵.۵ لیتری V8 مجهز به کمک‌پیشرانه سوپرشارژر سود می‌برد که نهایتا ۶۲۶ اسب بخار انگلیسی قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. SLR نخستین محصولی بود که در مقر MTC به‌صورت دستی مونتاژ شد؛ تا آنکه تولیدش در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید. راندمان منحصربه‌فرد، طراحی چشمگیر و تولید محدود از ویژگی‌های شاخص این خودرو محسوب می‌شوند.

گردهمایی مرسدس بنز SLR مک لارن به مناسبت 20 سالگی این خودرو - تازالار

SLR مک‌لارن که خود الهام‌گرفته از خودروهای مسابقه‌ای قدیمی مرسدس‌بنز است، بعدتر با پسوند ۷۲۲S تولید شد. این مدل که در سال ۲۰۰۷ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد، از ظاهری اسپرت‌تر و شکیل‌تر، شتاب اولیه ۳.۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت سود می‌برد. تولید این مدل به ۱۵۰ دستگاه محدود شده بود.

گردهمایی مرسدس بنز SLR مک لارن به مناسبت 20 سالگی این خودرو - تازالار

دو سال بعد و در سال ۲۰۰۹، نسخه بسیار خاص SLR استرلینگ ماس به یاد راننده مشهور بریتانیایی معرفی شد. نسخه استرلینگ ماس برخلاف نمونه‌های قبلی یک اسپیدستر به شمار می‌رفت که فاقد شیشه بادگیر جلو بود. طراحی این خودرو برعهده طراح کره‌ای‌طبار، «یون ایهون»، بود که پیشتر نمونه مسابقه‌ای SLR را طراحی کرده بود. SLR استرلینگ ماس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳ ثانیه زمان نیاز داشت و می‌توانست به سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پس از آن SLR دست‌مایه تیونینگ شرکت‌هایی چون منصوری شد تا مالکان ثروتمند آن، خودروی خاص خود را خاص‌تر از قبل کنند. نظر شما درباره خانواده SLR چیست؟

 

منبع پدال

Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا