اخبار سرگرمیدنیای خودرو

عملکرد دور از انتظار هوندا سیویک تایپ R در تست ایمنی گوزن

درحالی‌که انتظار می‌رفت هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ در تست ایمنی گوزن عملکرد خوبی داشته باشد، این خودروی ژاپنی دور از انتظار ظاهر شد و تعجب همه را برانگیخت.

حضور در مسیر تست کم‌عرض و مانورهای ناگهانی روش خوبی برای بررسی واکنش خودرو به دستورات راننده در دوری از برخورد با مانعی فرضی خواهد بود. تاریخچه برگزاری تست گوزن به دهه ۷۰ میلادی و کشور سوئد بازمی‌گردد اما در سال ۱۹۹۷ بود که مجله Teknikens Värld و خبرنگار آن رابرت کالین با چپ کردن مرسدس بنز A کلاس نسل اول نام این تست را بر سر زبان‌ها انداختند. همین موضوع برای مرسدس بسیار گران تمام شد چراکه ژرمن‌ها مجبور به فراخوان تمامی مدل‌های فروخته شده تا آن زمان و توقف تحویل باقی مدل‌ها تا سه ماه شدند.

مجله اسپانیایی Km77 این سنت را با تست جدیدترین خودروهای تولیدی حفظ کرده است. پس از بررسی نسخه استاندارد هوندا سیویک در سال ۲۰۲۲، مجله موردبحث هم‌اکنون نسخه پرفورمنس آن یعنی سیویک تایپ R را راهی تست گوزن کرده است. البته این خودرو همان‌طور که گفتیم عملکردی دور از انتظار داشت و بالاترین سرعت ورودی به مسیر بدون برخورد به مخروط‌ها برابر با ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است که حتی کمتر از رکورد ۷۷ کیلومتر در ساعت نسخه استاندارد سیویک خواهد بود.

این در حالی است که نسخه تایپ R بهبودهایی را در شاسی و سیستم تعلیق تجربه کرده است و علاوه بر آن لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۴S چسبان نیز زیر خودرو دیده می‌شوند. نسخه عادی سیویک در میانه تست نیز سرعت بالاتری داشته (۶۸ کیلومتر در ساعت در برابر ۶۳ کیلومتر در ساعت) اما سرعت آن در زمان خروج از مسیر کمتر بوده است (۴۵ کیلومتر در ساعت در برابر ۴۸ کیلومتر در ساعت). راننده خودرو با توجه به ماهیت خودرو، از سرعت سیویک تایپ R به عنوان عددی متوسط نام می‌برد. او چندین بار تست را تکرار می‌کند و پرفورمنس هوندا نیز بهبود می‌یابد که احتمالاً دلیل آن چسبندگی بیشتر لاستیک‌ها پس از گرم شدن است. راننده می‌گوید با اندکی کاهش فشار باد لاستیک‌های جلو شاهد بهبود رفتار سیویک تایپ R در عبور از بین مخروط‌ها بوده است. اما حتی با گرم‌تر شدن لاستیک‌ها نیز Km77 نتوانسته است سرعت بالاتری را در این تست ثبت کند. در تست اسلالوم نیز هوندا سیویک تایپ R زمان ۲۳.۸ ثانیه را ثبت می‌کند که آن را در انتهای جدول قرار می‌دهد. این خودرو شش‌دهم ثانیه کندتر از آئودی RS3 اسپرت بک است و حتی در رده پایین‌تری نسبت به خودروی سنگین‌تر و بزرگ‌تر بی ام و M340d xDrive تورینگ قرار می‌گیرد.

 

منبع پدال

Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا